Kad matytumėte pilną svetainę, prašome įjungti JavaScript palaikymą.
Enable JavaScript in your browser to see this website.
Включите JavaScript в своем браузере, чтобы увидеть этот сайт.
Koszyk (0)
0
Twój koszyk jest pusty.
Iki nemokamo pristatymo Jums liko:50 PLN
Aktualizacja Koszyka
There is no possibility to buy specified quantity of product.

Inquire for bigger amount

Szukaj

0

  Zobacz fimy na YOUTUBE

Harmonogram przygotowań do...

 


„Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku”


Jak zorganizować ślub i wesele?

 


Podziel cel na mniejsze części

 

 

Pamiętajcie że wszelkie sprawy gastronomiczne oraz kulinarne konsultowane są z szefostwem kuchni ( kontatk dostaniecie w potrzebnym czasie )

 

 

Lista spraw do załatwienia.
Lista i terminy realizacji tych spraw są tylko szacunkowe i zależą od wielu czynników.

Najlepiej 16 - 30 miesięcy wcześniej

* Założyć zeszycik / planer ślubny, a w nim zapisywać wszelkie pomysły, ustalenia z podwykonawcami, informacje dotyczące gości itp. Zazwyczaj na spotkaniu w sprawie ustaleń z 20-tu pytań pozostaje w głowie trzy :) Warto więc notować.

- Wstępne ustalenie liczby gości (konsultacja z rodzicami może nakreślić nowe horyzonty)
- Rozeznanie rynku lokali weselnych pod kątem lokalizacji, atrakcyjności, ceny, pojemności sal oraz jakości oferowanych usług.
- Przeanalizowanie budżetu oraz wydatków
- Ustalenie preferowanych i potencjalnych dat uroczystości ( wyszukanie najdogodniejszego terminu dostosowanego do dostępności konkretnej sali lub i zespołu )
- Zarezerwowanie terminu wesela
* Rozważcie opcję poprawin, przemyślcie liczbę godzin trwania, sprawdźcie czy lokal dostosuje menu np wg przyjaznych pakietów ( jest także opcaj samego obiadu ). By poprawiny się odbyły, ważna jest rezerwacja. Pamietajcie że lokal może raproponować lepszą cenę niż samodzielne organizowanie w remizie czy w innym miejscu + własna roboczogodzina i stres.
 
Gdy już mamy termin ślubu i jeśli jest to jedyna rzecz jaką mamy to dobrze jest czym prędzej:
* Zarezerwować dobry zespół muzyczny lub DJ, a warto się spieszyć gdy szuka się rozchwytywanych podwykonawców.
* Zarezerwować fotografa lub i kamerzystę.
* Przemyślcie kwestię dekoracji


Najlepiej 12- 16  miesięcy przed ślubem

* Zarezerwujcie barmana, fotobudkę/fotolustro,  animatora dla dzieci
* Należy podjąć decyzję czy weźmiecie ślub konkordatowy (udać się na parafię i ustalić datę i godzinę), czy cywilny (USC).
* Wybierzcie parafię i urząd. W urzędach termin oczekiwania na ślub to jeden miesiąc, ale w miesiącach obfitujących w śluby warto ustalić datę dużo wcześniej.
* Jeśli podoba się Wam zwyczaj "Save the date", wyślijcie potencjalnym gościom informację o Waszej dacie ślubu, nawet jeśli poza nią nie znacie szczegółów. SMS, mail, lub wykupienie weselnej strony internetowej (w której potem umieścicie datę, mapkę z lokalizacjami, formularz do kontaktu do was, listę prezentów itp, zdjęcia z wesela. Całość zabezpieczona jest hasłem)
* Uaktualnijcie listę gości.
* Dowiedzcie się kiedy i gdzie możecie uczestniczyć w naukach przedmałżeńskich.
* Warto rozglądnąć się za fryzjerką i kosmetyczką- terminy mogą was zaskoczyć. Ustalcie „próbne wersje”.
* Rorglądnijcie się za kursem tańca.
* Rozglądnijcie się za suknią ślubną - czas potrzebny na zamówienie i komfortowe dopasowanie sukni ślubnej w najpopularniejszych salonach to nawet 6 miesięcy.




12-6 miesięcy przed ślubem
* Możecie pomyśleć nad podziałem pozostałych obowiązków, czyli kiedy, gdzie, kto i czym się zajmie
* Wybierzcie i potwierdźcie kandydaturę świadków.
* Poszukajcie inspiracji i zastanówcie się nad stylem i kolorami wesela. Przeglądajcie portale, czasopisma itp.
* Zamówcie suknię ślubną oraz dodatki
* Pomyślcie nad strojem dla narzeczonego.
* To dobry moment, aby zapisać się na nauki przedmałżeńskie (nauki przedmałżeńskie z reguły zajmują kilka tygodni – w zależności od liczby spotkań w tygodniu – jeżeli pracujecie do późna możecie skorzystać z płatnych, weekendowych katechez dla narzeczonych).
* Wybierzcie się do wybranego przez Was Kościoła, w którym planujecie wziąć ślub, zobaczcie wcześniej jak wygląda ceremonia zaślubin.
* Dowiedzcie się jaki dodatkowy wystrój sali proponowany jest przez Wasz lokal -  [ czy dekoracje dodatkowe realizowane być mogą przez waszą dekoratorkę ] 
(ścianka, kokardy, świeczniki, dodatki), jak możemy przystroić Waszą salę oraz jakie działania są niemożliwe do zrealizowania (bo np.: bhp, straż pożarna, wyłączność dla naszych podwykonawców, stosowanie ciężkiego dymu, jakie są zakazane miejsca na strzelanie konfetti (wpada do klimatyzacji) , czy możliwe własne wyroby typu alkohol, wędliny)
* zacznijcie się rozglądać za firmą tworzącą zaproszenia


5 miesięcy przed ślubem
* Określcie ostateczną listę gości
* Wybierzcie i zamówcie zaproszenia, (winietki teraz lub potem). Jeśli Wasz ślub odbędzie się w miesiącach wakacyjnych lub podczas długiego weekendu, roześlijcie je odpowiednio wcześniej.
* Opcją jest „lista prezentów” jeżeli zamierzacie ją wysłać razem z zaproszeniami (na naszym terenie to wciąż rzadkość).
* Warto dopisać czy chcecie dostawać kwiaty. Jeśli nie, możecie zaznaczyć prośbę co chcecie zamiast tego (książka, akcja charytatywna, wino itp.)
* Zarezerwujcie kosmetyczkę i fryzjera oraz florystkę
* Przyszła Panna Młoda powinna kupić niezbędne dodatki: welon, buty, biżuterię, bieliznę, na wszelki wypadek można pomyśleć o parasolu, który będzie pasował do całej oprawy
* Skompletujcie i złóżcie niezbędne dokumenty potrzebne do zawarcia związku małżeńskiego (w urzędzie odbierzecie akty urodzenia, w kancelarii parafialnej dostaniecie świadectwo chrztu i bierzmowania, jeżeli ślub nie będzie konkordatowy złóżcie dokumenty w Urzędzie Stanu Cywilnego)
* Rozpocznijcie dystrybucję zaproszeń ślubnych, kogo możecie odwiedźcie z zaproszeniem osobiście, pozostałe wyślijcie za pośrednictwem poczty (zdobycie niektórych aktualnych adresów lub numerów telefonów może być nie lada wyzwaniem, podobnie jak ustalenie właściwych nazwisk, liczby członków rodziny, osób towarzyszących – w przypadku dalszej rodziny, którą np. wypada zaprosić może trochę Wam to zająć)
* Zróbcie listę i notujcie kogo już zaprosiliście, a kto jeszcze czeka na zaproszenie
 


4-6 miesiący przed ślubem
* Przygotujcie niezbędne dokumenty – pamiętajcie, że wszelkie odpisy kościelne tracą ważność po trzech miesiącach. Godzina i data już powinny być zaklepane.
* Przejrzyjcie oferty biur turystycznych i zadecydujcie gdzie pojedziecie po ślubie (jeśli jest taka możliwość) oraz złóżcie podanie o urlop w pracy.
* Pomyślcie o poprawie wyglądu – korektach u stomatologa, mocniejszych zabiegach kosmetycznych, ewentualnej poprawie figury i kondycji.
* Zamówcie wiązankę ślubną i butonierki
* Jeśli czujecie potrzebę podszkolić się w tańcu, to dobry moment na rozpoczęcie kursu tańca
* Wybierzcie / potwierdźcie obecność i dostępność świadków
* Zamówcie „szyszki” / „gościńce” 



3-5 miesiący przed ślubem
* Nie zapomnijcie kupić obrączek i oddać ich do wygrawerowania (pomyślcie co chcielibyście wygrawerować: data, imiona, inicjały, motto)
* Pomyślcie czym pojedziecie do ślubu i o transporcie gości.
* Zastanówcie się jakie noclegi zaproponować przyjezdnym gościom. Oraz ustalcie dostępność z lokalem lub okolicznymi usługodawcami noclegowymi.
* Jeżeli myślicie o podpisaniu intercyzy – wybierzcie notariusza.
* Wybierzcie, w porozumieniu z księdzem, organistę i ustalcie repertuar (ustalenie utworów czasem bywa konieczne)
* Zadbajcie teraz o narzeczonego. Czas na wybór stroju i dodatków.
* Zamówcie oprawę muzyczną ceremonii ślubnej ( niech skonsultują swą obecność, repertuar z proboszczem lub organistą!).
 


2-3 miesiące przed ślubem
* Potwierdźcie terminy u fotografa, kamerzysty, zespołu (dotyczy wszystkich usług ślubnych). Jest to okazja by dopiąć wszystko na ostani guzik.
* Omówcie wspólnie z zespołem jakiej muzyki oczekujecie oraz sam przebieg zabawy, aby uniknąć nieporozumień. Ustalcie do jakiej muzyki tańczycie pierwszy taniec.
* Porozmawiajcie z księdzem o przebiegu uroczystości (przysięgę możecie czytać, mówić z pamięci lub powtarzać za kapłanem).
* Potwierdźcie lub wybierzcie/zamówcie atrakcje na ślub i wesele (opiekunka do dla dzieci, dmuchańce, fireshow, fajerwerki, barman itp )
* Zadecydujcie o wystroju kościoła  i sali.
* Kupcie garnitur i dodatki dla Pana Młodego.
 


 

Wszelkie sprawy gastronomiczne oraz kulinarne omawianę muszą być z szefostwem kuchni . Porozmawiajcie na spotkaniu także o castach  torcie i gościńcach. Oraz wszelkich zmiennych z tym związanych

 

1 miesiąc przed ślubem
* Wybierzcie i zakupcie alkohole. Są dwie opcje. Albo kupować w dobrym miejscu, albo w dobrym miejscu i czasie (okolice świąt, sylwestra, przecen sezonowych).
* Rozdzielcie zadania, jeśli mają/mogą Wam pomagać bliscy w trakcie ostatecznych przygotowań. Ustalcie kto pojedzie po bukiet ślubny w dniu ślubu, kto będzie sypał płatki róż, ryż lub pieniążki, kto będzie odbierał kwiaty i prezenty od Nowożeńców. Do kogo będzie można dzwonić w sprawach organizacyjnych jeśli nie do Was?
* Zamówcie: wiązankę ślubną (chyba że już to zrobione wcześniej), ozdobę dla pana młodego i świadków, kwiaty dla rodziców, kwiaty i ozdoby na stół prezydialny.
* Ustalcie gdzie i kiedy odbędą się wieczory: kawalerski i panieński. Zaplanujcie program lub powierzcie przygotowania świadkom.
* Dopełnijcie formalności z zawartej umowy z lokalem oraz swoimi podwykonawcami.
* Umówcie się na spotkanie z managerem:

 
- wybierzcie dania z menu, zadecydujcie o dodatkach takich jak: stół wiejski, rollbar piwny, barman, pokaz ogni, prosię lub dzik, fontanna czekoladowa itp.
- wybierzcie tort oraz ciasta weselne (jeśli jest w ofercie), ustalcie gościńce oraz wszelkie sprawy z tym związne ( wszelkie wyroby zamawiane są przez nas )  
- ustalcie harmonogram, szczegóły przyjęcia weselnego, oraz nakrycia stołu, kolor bankietówek, kwiatów na stołach gości 
- ustalcie dodatkowy wystrój sali (ścianka, świeczniki, kokardy, dodatki), oraz możliwość wstępu dla firm zewnętrznych
- ustalcie i dopełnijcie formalności związane z rezerwacją pokoi, doby hotelowej
- ustalicie menu i szczegóły związane z poprawinami, śniadaniami
- ustalicie czas przywozu alkoholu do chłodni, kwestię winietek waszego dekorowania itp. Wszelkie sprawy kulinarne kierujecie do szefa kuchni.

1-2 tygodnie przed ślubem
* Do tego czasu powinno być już ustalone menu.
* Potwierdź z wizażystką próbną fryzurę i makijaż.
* Zweryfikujcie listę gości na podstawie przysłanych potwierdzeń.
* Przygotujcie winietki
* Jako organizator opłaćcie tantiemy zaiks to leży po waszej sttronie - o szczegóły dopytajcie kapeli / DJ
* Poinformuj lokal o ostatecznej liczbie osób na weselu
* Zaplanujcie sposób usadzenia gości przy stole.
* Trzeba rozchodzić buty
* Śledźcie pogodę - może trzeba rozplanować plan parasolowy typu „B”
* Znajdujcie czas dla siebie

1 tydzień przed
* Ustalcie wcześniej dostępność sali oraz godziny
* Pomyślcie o planowanych dekoracjach, czy już wszystko macie
* Spotkajcie się z księdzem i ostatecznie omówcie przebieg ceremonii (czy pannę młodą prowadzi ojciec itd…).
* Zamknijcie ostatecznie listę gości.
* Przygotujcie ostateczny scenariusz dnia ślubu (powinien być skonsultowany wcześniej z szefem kuchni/managerem)
* Dopnijcie przygotowania do podróży poślubnej (jeśli planujecie wyjazd tuż po ślubie).
* Przygotujcie odpowiednich rozmiarów listę gości (goście przyporządkowani do ponumerowanych stołów)
* Przygotujcie niezbędnik: chusteczki, igłę i nici, zapasowe rajstopy, spinki itp. Jest to potrzebne i dla was, ale jest to także świetne rozwiązanie jeśli dostarczycie taki niezbędnik dla gości do toalet.

* Znajdźcie czas dla siebie

Dzień przed
* Potwierdźcie godziny odbioru bukietu, kwiatów dla rodziców, przyjazdu makijażystki, fotografa.
* Sprawdźcie na spokojnie plan jutrzejszego dnia.
* Znajdźcie czas dla siebie.
* Dostarczcie do lokalu rozpiskę dotyczącą:
- ilości stołów,
- ilości krzeseł przy każdym z nich,
- ilości krzeseł przy Waszym stole (okrągły lub w prostokącie)
- ilości krzeseł przy stole muzykantów (razem z fotowideo)
- ilości fotelików dziecięcych lub krzeseł dla 0-3
- listę gości nocujących  - lista dostarczona do hotelu / lokalu
 
* Co dalej? Winietki, alkohol, dekoracje, wybór oświetlenia ledowego sufitowego, kartki na drzwiach pokoi noclegowych, lista gości na sztaludze (do dyspozycji jest sama sztaluga), szczegóły i szczególiki

Jeśli dzień przed Waszym weselem organizowane jest "inne" Wesele/ Bankiet (np wasze wesele jest w piątek lub niedziele), harmonogram działań może być odmienny od powyższego (czas przybycia gości do pokoi noclegowych, dekoracja sali itp) - dopytaj o szczegóły.
 

Dzień ślubu
* Koniecznie zjedzcie śniadanie!
* Zażyjcie rześkiej kąpieli i spokojnie realizujcie plan dnia
* A teraz fryzura, makijaż, niezbędnik, obrączki, dokumenty…
* Błogosławieństwo rodziców
* Już zrelaksowani wchodzicie w ten moment kiedy wszystko samo się "kręci" :)


Po ślubie

JEŚLI PLANUJECIE ZDJĘCIA Z ZIMNYMI OGNIAMI : Pamiętajcie by znalazła się osoba odpowidzialna za pozbieranie zimnych ogni ( goście wkładają rozżarzone druty w kwiaty i krzaki ) co gorozi pożarem lub uszkodzeniem zieleni - a to niepotrzebny dla was koszt.

 



* Podziękujcie gościom za udział w Waszej ceremonii ślubnej oraz za prezenty.
* Ustalcie/potwierdźcie sesję plenerową
* Oddajcie stroje ślubne do pralni lub wypożyczalni
* Załatwcie formalności poślubne z podwykonawcami i lokalem.
* Przed wami przekazanie informacji o zmianie nazwiska do odpowiednich instytucji (bank, miejsce pracy), potrzebny będzie nowy dowód osobisty, paszport, prawo jazdy
* Czas na odpoczynek – a kto może niech pakujcie walizki i w drogę, w cudowną podróż poślubną.
 




No to do dzieła :)

 

 
smart foreash
This site uses cookies. They can identify logged-in users, collect statistics, and help improve browsing experience for each visitor individually.
Learn more about our Privacy Policy
Agree Clear the cookies and exit